zondag 8 juli 2012

OP BROCANTE JACHT IN FRANKRIJK

Een week terug zijn we een weekend  naar Frankrijk geweest. Natuurlijk ging de aanhangwagen ook mee want je weet maar nooit wat je vindt! Op onze eerste Brocante markt heb ik veel servies en linnengoed gevonden. Een leuke dag en we hadden prima weer, droog en het zonnetje, wat moet je nog meer!

Daarna op zoek naar onze slaapplaats, de Bed & Breakfast die we eigenlijk uitgekozen hadden zat al vol en zo kwamen we terecht bij een heus Kasteel compleet ingericht met Brocante .
Dit is de eetzaal,  morgens werden we verwend met een heerlijk Frans ontbijt
Ook dit is een prachtige ruimte, echt mooi ingericht zie je dat mooie behang en de randen op de muren? Alles past bij elkaar.
Dit is de woonkamer waar een stapel tijdschriften lagen, jammer genoeg dat ik de Franse taal niet kan lezen.
Ik weet niet hoe ze heten, maar ze roken heerlijk deze rozen, past helemaal in het plaatje!
Nog even een plaatje van de buitenkant met de mooie groene tuin
Een vleugje zonneschijn tussen de regenbuien door, het was de tweede dag echt koud!
Heerlijk om te zien, het mooie smeedijzer op het balkon en de mooie ornamenten op het gebouw.
Een stapeltje servies goed wat denk ik nog nooit gebruikt is, het ziet er nog prachtig uit.
Een rij  hortensia's bij een oude kerk wat een kleurenpracht.
Gewoon een leuk Frans tuintje, charmant in al zijn eenvoud.
Ik vond hem zo grappig en groot dat hij was!
Op naar de volgende Brocante markt, er was veel te zien maar de prijs was helaas minder leuk, pingelen ging bijzonder moeizaam.
Waar je ook maar kijkt, overal oude of minder oude artikelen je kunt het zo gek niet bedenken.
Het duurde tot het begon te regenen, de Fransen houden hier absoluut niet van, dus de spullen werden ingepakt en daarna was het feest afgelopen.
Nog een laatste plaatje van onze bijzondere slaapplaats, we hebben genoten en gaan gauw nog een keertje!
Thuis gaat het linnengoed in de wasmachine, het serviesgoed wordt af gewassen.
Daarna nog even dubben houd ik wat zelf......en de rest gaat naar de winkel.
Dus kom gezellig weer is kijken in Kapelle wat er weer voor leuke nieuwe Brocante  bij gekomen is!

Let op !!! Van 16 t/m 24 juli is de winkel gesloten i.v.m. vakantie, u vindt mij dan wel op de dinsdagen op de Historische marktdagen te Veere!
Woensdag 25 juli is de winkel weer geopend.
Ik wens jullie een fijne vakantie toe!

Groetjes Rianne van Bries en Bloei


2 opmerkingen:

  1. prachtige foto's van jullie zoektocht hahaha ....en die varken ook erg leuk .... tja dat franse niet tegen regen konden is al heel oud hoor hahaha ben benieuwd wat je allemaal heb gekocht ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hier Heleen van De Warme Stal... wat leuk dat ik je hier heb gevonden, ik had je blog nog nooit gezien... Heerlijk die brocane marktjes in Frankrijk ik weet niet of het allemaal zou kunnen verwerken, er is zooooo veel te zien, je zou toch zeker alles mee willen nemen! Lieve groetjes en ik ga gezellig bij je meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen